Bahlsen
Założenie firmy
H. Bahlsen przejął od H. Schmucklera
„Fabrykę angielskich ciastek i herbatników” zlokalizowaną w Hanowerze. Swoją
firmę nazwał „Hanowerska fabryka ciastek H. Balshena” i zatrudnił w niej 10
pracowników.
Polski oddział Bahlsen w
Skawinie
W Polsce Grupa Bahlsen ma
siedzibę w Skawinie. Nazwano tę firmę Bahlsen Polska. Powstała ona w 1933 roku
przejmując ówczesne Skawińskie Zakłady Koncentratów Spożywczych.
Firma może pochwalić się
wieloma produktami międzynarodowymi m.in. marki HIT, Leibniz, Krakuski (w 2009
roku marka numer jeden na polskim rynku ciastek).
Marki:
HIT,
Leibniz,
Krakuski.
Leibniz: ciastka na wszystkich rynkach, na które dostarczane są produkty
pochodzące z zakładu w Skawinie, mają tę samą recepturę co na rynkach krajów
zachodnioeuropejskich. Przestrzeganie tradycyjnej receptury jest ważne ze
względu na preferencje konsumentów.
Krakuski: marka numer jeden na rynku ciastek w Polsce, jest
obecna w każdym jego segmencie. Jej oferta jest niezwykle bogata i atrakcyjna,
zarówno fizycznie jak i smakowo.
Certyfikaty uzyskane przez całą Grupę Bahlsen
ISO 9001:2000,
IFS,
BRC.
Nagrody przyznane firmie
Bahlsen
Nagroda dla najlepiej
zinformatyzowanego przedsiębiorstwa przemysłu spożywczego w plebiscycie
zorganizowanym przez Teleinfo (2000 rok),
Medal Europejski przyznany
przez Urząd Komitetu Integracji Europejskiej i Business Centre Club dla marki
HIT (2003 rok),
Nagroda Perły Rynku FMCG dla
Paluszków z Galaretką marki Krakuski (2009 rok)
Filozofia firmy Bahlsen
oraz ważne projekty
Firma kieruje się zasadą
'ciągłego doskonalenia', dlatego też w 2005 roku wprowadziła program BDP –
„Bahlsen doskonalmy przyszłość” mającą na celu ulepszanie wszelkich aspektów
działalności firmy. Realizuje go m.in. za pomocą zasady 5S (Selekcja,
Systematyka, Sprzątanie, Standaryzacja, Samodyscyplina). Na jego podstawie
budowane są nowe standardy i doskonalona jakość wyrobów.
„Rozwijanie kompetencji i
kształtowanie innowacji pracowników firmy Bahlsen Sweet” to kolejny projekt,
zakończony sukcesem w roku 2007. Był on finansowany w ramach Europejskiego
Funduszu Społecznego.
W roku 2011 miał miejsce
kolejny, duży projekt: „Bahlsen 2011, samodoskonaląca się organizacja oparta na
wiedzy”. Miał on na celu kontynuację rozwoju wiedzy i umiejętności pracowników
w celu zwiększenia rentowności przedsiębiorstwa i umocnienia jego pozycji
rynkowej.
WYBRANE CELE PROJEKTU:
- rozwój kompetencji pracowników, doskonalenie przez
nich myślenia i działania,
- rozszerzenie stosowania filozofii KAIZEN na obszary
pozaprodukcyjne,
- zwiększenie samodzielności kadry menedżerskiej,
- zwiększenie wiedzy pracowników z zakresu rentowności
i tego, jak ważna jest ona dla przedsiębiorstwa.
ZAKŁADANE REZULTATY REALIZACJI PROJEKTU:
- nabycie umiejętności mapowania procesów
organizacyjnych,
- wzrost kompetencji kadry menedżerskiej ws zarządzania,
- poprawa relacji otwartości komunikacyjnej,
- postawa gotowości do samorozwoju i doskonalenia
kompetencji,
- realizacja celów, będących elementami strategii
firmy.
Scott Brankin:„Bahlsen
jest i pozostanie firmą rodzinną. Nieustanny rozwój firmy i rozszerzanie
działalności o kolejne rynki, umacniają jej pozycję na rynku (…) Budowanie
naszych marek, wprowadzanie nowości, wchodzenie na nowe segmenty - to przede wszystkim główne założenia naszej
strategii”.
Firma Bahlsen od wielu lat cieszy się wielką renomą,
zaufaniem i wysokimi standardami. Zajmuje bardzo ważną pozycję na rynku
produktów spożywczych.
LINKI:
Komentarze
Prześlij komentarz