Bahlsen





Założenie firmy


          H. Bahlsen przejął od H. Schmucklera „Fabrykę angielskich ciastek i herbatników” zlokalizowaną w Hanowerze. Swoją firmę nazwał „Hanowerska fabryka ciastek H. Balshena” i zatrudnił w niej 10 pracowników.



Polski oddział Bahlsen w Skawinie

          W Polsce Grupa Bahlsen ma siedzibę w Skawinie. Nazwano tę firmę Bahlsen Polska. Powstała ona w 1933 roku przejmując ówczesne Skawińskie Zakłady Koncentratów Spożywczych.
          Firma może pochwalić się wieloma produktami międzynarodowymi m.in. marki HIT, Leibniz, Krakuski (w 2009 roku marka numer jeden na polskim rynku ciastek).

Marki:
HIT,
Leibniz,
Krakuski.

Leibniz: ciastka na wszystkich rynkach, na które dostarczane są produkty pochodzące z zakładu w Skawinie, mają tę samą recepturę co na rynkach krajów zachodnioeuropejskich. Przestrzeganie tradycyjnej receptury jest ważne ze względu na preferencje konsumentów.


Krakuski: marka numer jeden na rynku ciastek w Polsce, jest obecna w każdym jego segmencie. Jej oferta jest niezwykle bogata i atrakcyjna, zarówno fizycznie jak i smakowo.



Certyfikaty uzyskane przez całą Grupę Bahlsen

ISO 9001:2000,
IFS,
BRC.


Nagrody przyznane firmie Bahlsen

Nagroda dla najlepiej zinformatyzowanego przedsiębiorstwa przemysłu spożywczego w plebiscycie zorganizowanym przez Teleinfo (2000 rok),

Medal Europejski przyznany przez Urząd Komitetu Integracji Europejskiej i Business Centre Club dla marki HIT (2003 rok),

Nagroda Perły Rynku FMCG dla Paluszków z Galaretką marki Krakuski (2009 rok)



Filozofia firmy Bahlsen oraz ważne projekty


          Firma kieruje się zasadą 'ciągłego doskonalenia', dlatego też w 2005 roku wprowadziła program BDP – „Bahlsen doskonalmy przyszłość” mającą na celu ulepszanie wszelkich aspektów działalności firmy. Realizuje go m.in. za pomocą zasady 5S (Selekcja, Systematyka, Sprzątanie, Standaryzacja, Samodyscyplina). Na jego podstawie budowane są nowe standardy i doskonalona jakość wyrobów.

          „Rozwijanie kompetencji i kształtowanie innowacji pracowników firmy Bahlsen Sweet” to kolejny projekt, zakończony sukcesem w roku 2007. Był on finansowany w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

          W roku 2011 miał miejsce kolejny, duży projekt: „Bahlsen 2011, samodoskonaląca się organizacja oparta na wiedzy”. Miał on na celu kontynuację rozwoju wiedzy i umiejętności pracowników w celu zwiększenia rentowności przedsiębiorstwa i umocnienia jego pozycji rynkowej.



1491681628




WYBRANE CELE PROJEKTU:


- rozwój kompetencji pracowników, doskonalenie przez nich myślenia i działania,
- rozszerzenie stosowania filozofii KAIZEN na obszary pozaprodukcyjne,
- zwiększenie samodzielności kadry menedżerskiej,
- zwiększenie wiedzy pracowników z zakresu rentowności i tego, jak ważna jest ona dla przedsiębiorstwa.


ZAKŁADANE REZULTATY REALIZACJI PROJEKTU:


- nabycie umiejętności mapowania procesów organizacyjnych,
- wzrost kompetencji kadry menedżerskiej ws zarządzania,
- poprawa relacji otwartości komunikacyjnej,
- postawa gotowości do samorozwoju i doskonalenia kompetencji,
- realizacja celów, będących elementami strategii firmy.



Scott Brankin:Bahlsen jest i pozostanie firmą rodzinną. Nieustanny rozwój firmy i rozszerzanie działalności o kolejne rynki, umacniają jej pozycję na rynku (…) Budowanie naszych marek, wprowadzanie nowości, wchodzenie na nowe segmenty -  to przede wszystkim główne założenia naszej strategii”.




Firma Bahlsen od wielu lat cieszy się wielką renomą, zaufaniem i wysokimi standardami. Zajmuje bardzo ważną pozycję na rynku produktów spożywczych.





LINKI:



Komentarze